Olen jo puolivuotias.
Kyllä tämä talvi on ihanaa! Olisin ulkona ja kaikkialla lumihangissa pyörimässä ja huppuroimassa kaiken aikaa, mutta välillä täytyy kyllä käydä sisällä syömässä ja nukkumassakin. Kadut ja tietkin ovat täynnä lunta, kun aura-autot eivät ehdi käydä auraamassa lumia kaikista paikoista. Minun menojani se ei kyllä hidasta. Teen lumihankiin käytäviä ja kiipeilen suurille lumivuorille, joita on ilmestynyt joka puolelle kotini läheisyyteen. Kerran olin vähällä jäädä lumikuorman alle, kun yht´äkkiä lähestyikin kauhakuormaaja lumilastinsa kanssa ja minä olin lumivuoren takana enkä huomannut sitä. Onneksi minulle huudettiin: tänne Ronja nopeasti, nopeasti!
Kyllä minulle tulikin kiire, kun kurkistin vuoren takaa ja kauhakuormaaja lähestyi.
Kevätaurinko jo paistaa ja elämä on ihanaa!







Kodin lähellä on niitty, jonka kinoksissa on mukava peuhata. Kesästä en oikeastaan muistakaan mitään. Joskus vain kaivan lumikinokseen niin pitkän käytävän, että pääsen ruohikkoon saakka ja tuon sieltä tuliaisina muutamia heinätupsuja. Pienet linnut laulelevat pansaikoissa. Niitä ryömin katselemaan kadulla olevan korkean lumikinoksen päältä. Muutenkin nämä kinokset ovat kivoja kiipeillä. Korkealta näkee kauas.