Tänään oli minulla rokotuspäivä. Kaksi lääkäritätiä siellä lääkäripaikassa oli ja kovasti ne minua tutkivat, mutta olin kai aika hyvä, kun ei löytynyt mitään virhettä. Yritin kyllä niitä molempia purra terävillä hampaillani, mutta ei ne siitä mitään välittäneet. Toinen sanoi vaan, että kyllä on hyvä purenta. Jaa, jaa. Kotona minua kyllä kielletään puremasta ihmisiä käsiin tai sormiin, mutta siellä kehuttiin, että onpas hyvä purenta. Ihmeellistä! No, moni asiahan on aika ihmeellistä! Sitten minulle annettiin namu kuonon eteen ja samalla, kun sitä nuuskin, tuntui kova pisto niskassa. Se taisi olla se rokotusjuttu. Sanoivat, että oletpa sinä reipas tyttö . . . . niinhän minä kyllä olenkin.

Kiva oli tulla taas kotiin leikkimään ja unohtaa koko lääkärireissu kuukaudeksi. Sain muuten passinkin sieltä lääkäriltä. Sillä pääsen matkustelemaan ulkomaille, vaikkapa kesällä, jolloin olen jo paljon isompi.

Tykkään täällä kotona leikkiä piilotusleikkiä. Etsin lelujani, kun ne on ensin piilotettu jonnekin. Joskus itsekin vien lelujani piiloon jonnekin nurkkaan ja puruluun vien piiloon silloin, kun en sitä jaksa enää pureskella. Etsin sen sitten myöhemmin piilosta. Palloleikistä pidän myös ja vingutusleikki on edelleen suosikkini. Minulla on neljä vingutuslelua, joita vinguttelen usein. Täytyy oikein etsiä lelusta se kohta, josta se ääni kuuluu ja sitten pitää tiukasti kiinni siitä kohdasta. Olen osannut istua käskystä jo ihan pienestä saakka, jos minulle annetaan namu ja joskus osaan antaa silloin tassuakin. Ulkona osaan kulkea aika hienosti hihnassa vasemmalla puolella, mutta joskus tulee niin kiire, että pitää vaan juosta nopeasti edelle. Juoksen myös mielellään rinnalla, se on jännittävää ja tosi mukavaa, kun molemmat juoksemme kovaa.

Usein olemme käyneet Vuosaaren huipulla, siellä Kasabergetillä. Sinne ylös menee mukava polku ja usein siellä ylhäällä on lintubongareita, vaikka ei kyllä lintuja ole näkynyt oikeastaan koskaan. Hienot näkymät sieltä on joka suunnalle. Nyt viikonloppuna olimme merenrannalla Emäsalossa. Siellä oli hienoja tasaisia kallioita ja suuria kiviä, joille kiipeilin. Meri oli aika tyyni ja illalla auringon laskiessa taivas oli kauniin punainen. Kalastajat yrittivät saada merestä taimenia, mutta eivät ainakaan sillä kerralla onnistuneet.

 

 

 

Iltakuva aavalle merelle