Täytin tänään 11 viikkoa, - - -  "aika paljon"  !

Olen tehnyt taas mukavia retkiä luontoon ja tutkinut sitä oikein tarkasti. Välillä on satanut niin paljon, että vasta satamisen jälkeen olemme lähteneet retkelle ja silloin ruohikko on ollut todella märkää ja tietenkin minun ihana karvaturkkini sitten kastuu aivan märäksi. Mutta väliäkös sillä! Pääasia, että saan olla ulkona.

Pelkään kyllä vähän autoja, kun niitä suihkii tuolla teillä, mutta yritän olla rohkea, niin silloin kumpikaan meistä ei pelkää. Niihin varmaan tottuu. Tuossa meidän kodin lähellä tehdään tietä ja asfalttipintaa teille, niin siinä on kyllä aika kova meteli. Mutta kun siitä menee yli, niin sitten pääsee kyllä ihan hienoille paikoille tuohon kodin lähimäelle ja siellä on ihan rauhallista. Siellä käymme silloin, kun emme viitsi lähteä merenrannalle.

Mutta useimmiten menemme merenrannoille, koska meistä molemmista siellä on aivan ihanaa. Merituuli vain hulmuttelee turkkiani ja nenässäni tunnen ihmeellisiä tuoksuja. On siellä jotenkin niin erilaista. On kivikoita, joita pitkin kipittelen ja etsin aarteita kivien koloista. Joskus vain istuskelen kallioilla ja katselen aaltojen loisketta ja tuijottelen kauas, kauas horisonttiin.

Viimeksi olen saanut terkkuja ja rapsutuksia tänne Outilta, Ollilta ja Kaisalta. Oli kiva silloin, kun kävitte minun kanssani täällä kotona leikkimässä. Myös Mags on käynyt ihailemassa kuviani. No, olenhan minä aika ihana! Erityisesti tykkään, että sain äidiltäni nuo lurppakorvani enkä sellaisia pystykorvia, joita olen nähnyt joillakin koirakavereilla. En myöskään ole mikään Stockan lelukoira, kuten Mags arveli, vaikka joskus on sellainen tunne kuin olisi sisälläni duracell-paristo. Ihan tuolta Suomenlahden rannoilta, missä  nyt olemme kulkeneet, on kuvat otettu.

Nämä kaikki kuvat tähän saakka on otettu ihan vaan kännykkäkameralla, kun meillä on sellainen aina mukana. Harvemmin oikea, iso kamera. Nyt oli iso kamera mukana. Kun juoksin siellä ruohikossa, olen tietenkin ihan märkä näissä kuvissa, mutta ei se mitään, sehän on vain sadevettä. Mukava siellä märkien syksyn lehtien seassa oli juoksennella.