Heinäkuun lauantaina lähdimme taas kohti Suomenlahden ulkosaaristoa, jossa olen jo monet kerrat käynyt. Ensimmäisen kerran talvella, kun olin vasta aika pieni, noin viiden kuukauden ikäinen. Sekin oli valtavan hieno reissu. Ja kaikki ovat olleet upeita matkoja, kun saan siellä juosta vapaana missä vaan ja tutkia paikkoja. Silloin talvella Suomenlahti oli jäässä ja tilaa juoksemiseen oli tietenkin valtavasti.

Nyt heinäkuussa oli hirmu kuumaa, sillä mittarissa oli jatkuvasti lähes +30 astetta. Siksi veneilimme paljon, sillä moottoriveneessä tuulee sentään aina.

Paljon vietimme aikaa myös saaressa, vaikka olikin aika lämmin sää. Oli mukava muistella sitä talvireissua, kun nyt makoilin mökin terassilla ja aurinko porotti turkkiini. Mutta silloin talvella oli kova pakkanen jäällä ja minulla paksu, lämmin turkki päällä.

IMG_0839s-normal.jpg

IMG_0847s-normal.jpg

IMG_1266s-normal.jpg

Kävimme eräässä kalliosaaressa syömässä eväitä ja kiipeilemässä siellä

IMG_1268s-normal.jpg

IMG_1274s-normal.jpg

Tuolla taivaan rannalla näkyy saari, josta Juha Vainio teki laulunsa "Yksinäinen saarnipuu"

IMG_0843s-normal.jpg

Jatkoimme matkaa mökkisaareen

IMG_1147s-normal.jpg

Lounatkalliolla kävimme myös, se on tuttu paikka minulle. Siellä olen ennekin kiipeillyt.

IMG_1146s-normal.jpg

Onkohan täällä minun jälkiäni

IMG_1174s-normal.jpg

Lounatkalliolta näkee kauas ja siellä on paljon sileitä kallioita juoksemiseen.

IMG_1175s-normal.jpg

Istuskelin kalliolla ja katselin kauas

IMG_0853s-normal.jpg

Tämä on joki

IMG_0788s-normal.jpg

Kalastajakylässä olivat verkot kuivumassa

IMG_0777s-normal.jpg

IMG_0120s-normal.jpg

Tällaista oli talvella täällä saaristossa.

IMG_0112s-normal.jpg

Oli mukava juoksennella